woensdag 31 maart 2010

TOWNHOUSE DESIGNHOTEL MAASTRICHT GENOMINEERD VOOR PRESTIGIEUZE WORLD TRAVEL AWARD


Nederland telt een groot aantal kanshebbers voor een World Travel Award. Zo dingt Townhouse Designhotel Maastricht mee naar winst in de categorie Leading Hotel. Open sinds december 2009 en winnaar van de Venuez & Hospitality Award 2009, in de categorie Best New Hotel Concept. Een nieuw designhotel met een tijdloos karakter.
Het is het tweede hotel genomineerd voor een prijs van de World Travel Award. Qbic Hotels Amsterdam werd in 2008 genomineerd in de categorie Best New Hotel Concept.

Leading Hotel

Townhouse Designhotel Maastricht wedijvert in de categorie Leading Hotel om de winst met de overige kanshebbers: Hotel Duin & Kruidberg in Santpoort, Grand Hotel Amrath in Amsterdam, Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk, Grand Hotel Karel V in Utrecht, het Amstel Hotel in Amsterdam, Renaissance Amsterdam Hotel, het Kurhaus Hotel in Scheveningen, The College Hotel in Amsterdam, The Dylan in Amsterdam en The Grand Amsterdam Sofitel.

Best New Hotel Concept 2009
Na een fase van gelikt design komt er de komende jaren weer aandacht voor het verleden, afgewisseld met humor en grappige elementen. Na ‘less is more’ en ‘the sky is the limit’, zijn mensen toe aan balans en hebben ze behoefte aan authentieke en échte ervaringen. Het concept van Townhouse Designhotel Maastricht stoelt op een beleving van de huiselijkheid. De gasten zijn de hedendaagse, prijsbewuste reizigers die wars zijn van namaak en op zoek zijn naar een originele beleving. Townhouse biedt dit met een authentieke basis, comfort, geïntegreerde selfservice en modern gemak. Townhouse in een notendop? ‘Van dagelijkse dingen maken we iets bijzonders’, vertelt Rino Soeters, directeur van La Bergère Hospitality Group. Dit, en meer, kenmerkt Townhouse Designhotel Maastricht, dat een nieuwe bestemming geeft aan huiselijkheid en designconcepten, en zo waarlijk innovatief bezig is.











Rino Soeters

woensdag 24 maart 2010

NATIONALE PANNENKOEKDAG IN TOWNHOUSE DESIGNHOTEL MAASTRICHT

Ook Townhouse Designhotel Maastricht viert vrijdag 26 maart 2010 Nationale Pannenkoekdag. Dat betekent die dag geen spruitjes, andijvie of hutspot, maar heerlijk genieten van pannenkoeken met stroop, appel, kaas, jam, poedersuiker of … alles door elkaar natuurlijk. Wist je dat er een kookboek uit 1439 bewaard is gebleven waarin de pannenkoek vermeld staat? Townhouse Designhotel Maastricht – open sinds december 2009 en gekroond tot Best New Hotelconcept 2009 – nodigt je uit om pannenkoeken te komen eten!

26 maart 2010 Pannenkoekendag
Waarom pannenkoekendag in Townhouse? ‘Van dagelijkse dingen maken we iets bijzonders’, vertelt Rino Soeters, directeur van La Bergère Hospitality Group. ‘Alles in Townhouse is gericht op huiselijkheid.’ Bij dat gevoel horen natuurlijk pannenkoeken op Nationale Pannenkoekdag. Hiervoor is onze als keuken ingerichte entree bij uitstek geschikt. Naast de ketel met Maastrichtse soep, die klaarstaat voor alle gasten, hebben we vrijdag voor onze gasten en voor jou pannenkoeken. Dit, en meer, kenmerkt Townhouse Designhotel Maastricht, dat een nieuwe bestemming geeft aan de huiselijkheid en zo waarlijk innovatief bezig is.
Kom je pannenkoeken eten?
Tussen 12.00 en 17.00 uur is iedereen welkom om onze speciale Townhouse-pannenkoek te komen proeven. Na een fase van gelikt design komt er de komende jaren weer aandacht voor het verleden; men is toe aan balans en heeft behoefte aan authentieke ervaringen, afgewisseld met humoristische elementen. Dát zetten we neer in Townhouse Designhotel Maastricht. Townhouse nodigt je dan ook uit te komen proeven van de lekkerste pannenkoeken in onze keuken, in een familiaire sfeer, en met een authentieke en verrassende beleving.
Twitter of mail jouw pannenkoekrecept!
Ons eigentijdse designhotel combineert innovatie, kwaliteit, comfort en efficiëntie. Je vindt ons dan ook op Facebook en Twitter. Geef jij ons de beste tip voor het pannenkoekrecept van 2010? Dan mag je de rest van het jaar, elke dag, gratis komen ontbijten!












Rino Soeters

woensdag 10 maart 2010

Creapreneur Paul Rinkens van de La Bergere Group uitgeroepen tot creatiefste ondernemer in de hotelbusiness































Hello World,

This is my Kick off to the blogger world, I would like to start with an article (in Dutch) what was published in the Managment Team last week.


MANAGEMENT TEAM 26-02-2010

Paul Rinkens Creapreneur die ingeslapen hotelbranche ander aanzien gaf

Over zichzelf zegt Paul Rinkens(49): “Ik ben de architect van morgen, niet de onderhoudsmonteur
van vandaag. Ook omschreef hij zich eens als ‘creapreneur’. Hoe het ook zij, Rinkens is zonder twijfel de origineelste en creatiefste ondernemer in het Nederlandse hotelwezen.

Hij bedacht de Cubi, een kant-en-klare luxe hotelkamer in de vorm van een kubus, die zo in een gebouw kan worden geschoven. De Cubi’s worden in China geproduceerd en gebruiksklaar naar Europa verscheept. Een leegstaand kantoorpand wordt zo in no-time omgebouwd tot hotel. In 2007 opende hij bij het Amsterdamse WTC het eerste Qbic Hotel (motto: Cheap & No Frills). Hij hoopte op een snelle uitrol, maar vooralsnog is er alleen een Qbic in Amsterdam

Een overname door Golden Tulip had de internationale expansie een boost moeten geven, maar
diens faillissement deed de deal eind 2008 op het allerlaatste moment afketsen.

Rinkens, die zelfs geboren is in een hotel, zette zich over de teleurstelling heen en bedacht alweer een nieuw concept. De La Bergère Group, waarvan hij mede-eigenaar is, opende vorig jaar in Maastricht designhotel Townhouse, door directeur Rino Soeters omschreven als ‘een jeugdherberg voor volwassenen’.

De inrichting werd na een slimme pr-campagne bij elkaar gesprokkeld van de Maastrichtse zolders.
Net als bij Qbic zijn de kamerprijzen er relatief laag.

Volgens Rinkens is de toekomst aan de
prijsvechter en de exclusieve hotels. “Mensen die standaardisatie beu zijn, kunnen naar Qbic.”



See ya next time,


Groeten










Rino Soeters