maandag 4 januari 2016

Onze 2016 ambities voor La Bergère Group


Allereerst een gelukkig nieuwjaar! Namens alle La Bergère Group helden wil ik jullie een nieuw jaar vol onvergetelijke momenten wensen. Voor mij is een datum of een jaar slechts een getal, ondernemen gaat niet over weken, maanden of jaren maar over een langere periode waarin je iets dient bij te dragen aan de stad en de omgeving. Het werkt voor mij altijd goed om een jaar te “overzien” en vervolgens ook snel vooruit te kijken. Ambities liggen immers in de toekomst en niet in het verleden. En zo kijk ik op deze eerste maandag van het jaar vooruit naar de plannen die we hebben voor dit jaar, zoals dat van ons verwacht mag worden staan we namelijk stijf van de ambitie. Wat we in 2016 zoal in petto hebben? We staan nooit stil, ook dit jaar niet…

We gaan in 2016 stevig investeren in de kwaliteit van onze hotels. Op de valreep van 2015 zijn we reeds gestart met een flinke renovatie van Townhouse Designhotel Maastricht. We hebben de styling in de living een metamorfose gegeven, diverse wanden kregen een frisse nieuwe kleur, de opstelling is veranderd, er zijn nieuwe meubels bijgekomen en er zijn nu meer zitplaatsen tijdens het ontbijt. Ook de keuken en receptie kregen een re-styling. Klaar zijn we nog niet, in 2016 gaan we nog flink aan de slag met onze kamers.

Een andere grote verandering is dat we overstappen van duurzaam label Green Key naar Planet Care. We hebben duurzaam ondernemen hoog in het vaandel staan en kijken er dan ook naar uit om samen met Planet Care onze hotels nóg milieu- en maatschappij-vriendelijker te maken. We kiezen bewust voor groen en om structureel te ondernemen volgens de PPP-filosofie (planet, people, profit), In Qbic Hotel WTC Amsterdam gaat werken met het Green Globe certificaat.

In Qbic Hotel WTC Amsterdam nemen we begin 2016 de complete lobby op de schop om hem te vernieuwen. Na een goed voorbeeld van Qbic London verbouwen we de living en geven hem we een frisse en volledig nieuwe look. De hotelkamers krijgen vervolgens ook een opknapbeurt: de eerste 35 hotelkamers krijgen nieuwe badkamers en de gang een splinternieuw hip behang. 

Het grootste goed achter alle hotels zijn echter onze helden. Zonder onze mensen zijn de bedrijven niet bijzonder, zij maken iedere dag opnieuw het verschil. Daarom willen we meer investeren in trainingen en opleidingen, ons Helden-beleid verder intensiveren en onze collega's hier breed bij inzetten. “Trots” is het kernwoord van 2016! Werken met Helden die zichtbaar trots zijn op elkaar en op hun omgeving zodat we dit nóg meer uitstralen naar de buitenwereld, het laat ons excelleren. 

Niet alleen kwalitatief, ook kwantitatief hebben we groeiambities. Momenteel liggen een aantal spreekwoordelijke ijzers in het vuur. We hopen in 2016 een of meerdere bestaande bedrijven te kunnen uitbreiden, dan wel een nieuw hotel te kunnen starten in Maastricht en of Amsterdam. Daarover uiteraard later meer, we houden je op de hoogte!











Rino Soeters
Algemeen Directeur