donderdag 10 mei 2012

Dutch Hotel Award komt er weer aan

Hoe het winnen van de Dutch Hotel Award (Townhouse designhotel) je hotel op z'n kop zet !

Op z'n kop? Jazeker, het dak ging er af! Wat hebben we een feest gehad in het zuidelijkste puntje van het land! De dag na het winnen van de Award begon met rinkelende gsm’s en honderden felicitatiemails. Collega's uit het hele land, leveranciers, relaties, klanten en andere stakeholders hebben ons overstroomd met gelukwensen. In een mum van tijd veranderde "de huiskamer" van Townhouse in een bloemenzee waar menig bloemist jaloers op zou zijn.
De reactie’s waren hartverwarmend en overweldigend. Juist in tijden van economische malaise levert het winnen van de Dutch Hotel Award een enorme boost. Onze medewerkers waren en zijn allemaal apetrots. Iedereen moest het weten. Zelfs de Burgemeester van Maastricht bracht zijn felicitaties over; ook hij was trots dat de fel begeerde Award in zijn stad was terechtgekomen.
De dagen en weken er na werd in alle lokale en regionale bladen, blogs en kranten geschreven over onze winst. Onze kamerprijzen stegen significant. De "third parties" melden zich allemaal spontaan voor meer allotment. Maar ja, dat was niet nodig want het aantal directe boekingen via onze eigen website steeg eveneens met méér dan 35% (!). Tot op de dag van vandaag ondervinden we de voordelen van de gewonnen Award. Bij tenders geeft de vermelding van de Award net even het laatste zetje om de deal binnen te slepen. Bij onderhandelingen met corporate boekers helpt de Award enorm om de tarieven voor 2012 naar een hoger niveau te trekken.

 Zijn er dan géén nadelen? Jazeker wel! Plotseling beginnen andere hotels aanbiedingen te doen aan je MT leden. Je moet een dijk van een feest geven, je tent loopt vol waardoor je regelmatig neen moet verkopen en wanneer je allergisch bent voor bloemen zou ik er al helemaal niet aan beginnen!



Kortom, het winnen van de Dutch Hotel Award is misschien wel het beste wat een hotelier kan overkomen; de slagroom op de taart om het maar even in vaktermen uit te drukken. Schrijf je in, ook wanneer je niet als winnaar uit de bus komt is het een geweldige ervaring. Het motiveert je team om nog meer dan ooit hun creativiteit aan te spreken. Daarnaast is het een fantastische manier om een quick scan van je bedrijf te maken en daar waar nodig bepaalde processen te finetunen.
Ik wens u allemaal, met veel plezier, een geweldige tijd in de strijd om Award 2012 !