Friday 29 March 2013

Amstel Gold Race



Tijdens het seizoen van de wielerklassiekers staat sinds jaar en dag de Amstel Gold Race op het programma. Niet dat ik verstand heb van wielrennen, maar ach, gezien de meest recente ontwikkelingen blijven er niet veel "echte kenners" over....

De startlocatie van de Amstel Gold Race is de Markt in Maastricht. Voorafgaand aan de koers nemen de wielrenners altijd ruim de tijd om handtekeningen uit te delen aan hun (jonge) fans. Persoonlijk vind ik de wielrenners altijd heel benaderbaar en aardig voor hun fans.

 Voorafgaand aan de pro tour vind er altijd een tour versie plaats van de Amstel Gold Race, deze tourversie is ieder steevast uitverkocht. Ruim 20.000 liefhebbers wanen zich voor een moment prof wielrenner wanneer ze een van de vele heuvels in Limburgs bestijgen....wat denkt u van de Geulhemmerberg, de Rasberg, de vijlnerbosweg, de Bemelerberg etc. Genoeg stevige heuvels om uw kuiten stevig uit te dagen....

Het is een groot feest! 13 en 14 april staat Maastricht en het Heuvelland in het teken van wielrennen! Een mooie moment om kennis te maken met deze boeiende streek die niet voor niets wordt geroemd voor haar glooiende heuvels, gastvrijheid en culinaire hoogstanden.

Ik hoop dat ik u persoonlijk mag ontmoeten tijdens de komende editie van de Amstel Gold Race! Mocht u dit weekend niet kunnen, dan heb ik een tip voor u. Het hele jaar bestaat de mogelijkheid om de route, of een deel hiervan, te fietsen. Op diverse punten langs het circuit heeft de gemeente tijdmeting instrumenten geplaatst. U kunt via ons een registratie chip bestellen en op die manier worden uw tijden zeer nauwkeurig geregistreerd, extra uitdagend dus!

Kortom, geen reden meer om thuis te blijven! Maastricht en Zuid-Limburg dat gun ik u !

Met vriendelijke groet,










Rino Soeters
Algemeen Directeur

No comments:

Post a Comment